Jak vybrat zaměstnance: Výhody využití personální agentury
Pečlivý výběr zaměstnanců vám ušetří mnoho problémů v budoucnosti i nutnost celý proces během pár měsíců opakovat. První krok je vhodný popis pracovní pozice a specifikace požadavků. Každá pozice i uchazeč pak ale vyžaduje specifický postup při výběru.
Kroky při hledání zaměstnanců vlastními silami
- Specifikace pracovní pozice
- Zveřejnění inzerátu na vhodném místě
- Čtení životopisů a odpovídání na nabídky
- Profesionální pohovory (vedené personalistou)
- Finální výběr a zaučení nového zaměstnance
Specifikace pracovní pozice a vypíchnutí stěžejních požadavků je stejně důležité jako sepsání inzerátu, který zaujme. Vhodný inzerát by měl dát potencionálnímu zaměstnanci nejen informace o pozici, ale i představu o atmosféře ve firmě. Dávejte také pozor na diskriminační požadavky, jako je věk, národnost, pohlaví a další.
Inzerát je nutné zveřejnit tam, kde ho vhodný uchazeč najde. Může to být klasický tisk, pracovní servery, placená inzerce i pracovní úřad. V dnešní době je také třeba myslet na sociální sítě, zejména profesionální jako je LinkedIn.
Přijaté životopisy je třeba důkladně přečíst a neodpovídající kandidáty vyfiltrovat. Dále následuje přinejmenším jedno kolo osobního pohovoru. Při něm je třeba pokládat správné otázky a nechat uchazeče co nejvíce mluvit.:
Výhody hledání nových zaměstnanců přes agenturu
- Úspora času i peněz
- Předem jasné náklady náboru
- Vedení při osobních pohovorech
- Široká databáze vyhovujících uchazečů
- Pomoc s vhodnou formulací i výběrem kanálů
- Možnost využití doplňkových služeb